fredag, november 01, 2013

Bättre tider!

Det är knappt man vågar säga det, men nu har vi haft en riktigt bra vecka. I måndags hade vi iof en ny sprucken trumhinna, men igår när vi var på återbesök hos läkaren så visade det sig att min kämpe åter igen har lyckats läka ut en öroninflammation på egen hand. Pyttelite rodnad är dock kvar men vi behövde inte kallas till öron-näsa-hals den här gången, heller. 

Trots en öroninflammation så har första dagisveckan gått otroligt bra. Vi har dessutom slutat dricka välling på morgonen och kvällen. Så vi har infört lite nya morgonrutiner, nämligen att äta en lite "lättare" frukost innan vi går till dagis där det serveras en "riktig" frukost. 
Anledningen till att vi slutade just nu var för att hon har tjatat om välling, men när hon fått den har hon bara tagit en klunk och sen inte velat ha mer. Det har säkert med den långa sjukdomsperioden som vi har haft, hon har haft det jobbigt både med vanlig mat OCH med välling under de här veckorna. Men jag tänkte att nu när hon är frisk igen så kan vi lika gärna passa på att sluta och satsa på att äta ordentligt de andra målen istället. - och vi har faktiskt haft några bra matdagar i slutet av veckan!

Idag fick Alva följa med mig till jobbet. Vi hade ovanligt lite barn och jag hade mycket komp att ta ut innan jag går hem (vilket jag gör om en vecka). Jag och Alva stannade och åt lunch (min dotter åt tre portioner med pasta och köttfärssås!!) sen åkte vi hem och sov middag. Efter tuppluren kom Elin och Junie hit och lekte. Jättekul att vi kunnat med att träffas lite oftare nu, Alva och Junie leker bättre tillsammans om det inte går för lång tid mellan gångerna. 
Till middag åt Alva också jättebra! Det är lite tidigt att säga om det beror på att vi slutat med vällingen, att hon äter den övriga maten bättre.. Men jag hoppas ändå att det är ett resultat av det beslutet. 

Nu hoppas vi på en lika toppen helg, och en toppen nästa vecka!! ❤️ Det är skönt att se min fina unge må bra igen!!

Inga kommentarer: