fredag, november 01, 2013

När småkusinerna döps..

Förra söndagen var det två små herrar som döpte sig i svenska kyrkan. Alvas nyaste små kusiner, Ozzy och Iggy. Det var en fin ceremoni, pojkarna skötte sig utmärkt! Min egen 2åring skötte sig också bra, trots lite spring i benen..
Under dagen så slog det mig hur långt svenska kyrkan ändå har kommit, kyrkan har ju alltid legat en hel del efter det svenska samhället.. Jag tycker ju fortfarande att både kyrkan och samhället har en hel lång väg kvar att gå gällande homoäktenskap och regnbågsbebisar, men att min syster Jenny och hennes fru först har varit välkomna att gifta sig i Kumla kyrka och nu döpa sina underbara barn i samma kyrka visar att vi har kommit en bra bit på väg! 
Vi vet redan att debatten gällande ovanstående ämne inte är på långa vägar slut, men för mig är det viktigt att alla människor ska ha samma möjligheter i livet oavsett vad man vill göra, och det glädjer mig att det här har varit möjligt för dem! ❤️



Inga kommentarer: