tisdag, maj 01, 2012

Valborg och 1:a maj

Igår var det valborg, det firades med att jag och den ömma modern var till IKEA och handlade lite. Mamma ligger mitt i en flytt, och jag kände för att handla lite småsaker. Det slutade med att jag bestämde mig för att inte ha rött i köket längre. Dågon direkt färg kunde jag inte bestämma mig för heller, så det blir ALLA färger. Alla tänkbara färger ska vara representerade i blommor. Jag har kommit en bit. Ska byta gardiner som är påväg hem med posten. Och så ska jag köpa en matta också, men har inte hittat någon bra. Det är i alla fall fint det som är just nu. Tänk vad man kan ändra med lite nya ljuslyktor och tyger. Ni får se resultat när det är helt klart.
När vi hade shoppat klart så gick jag och min underbara familj och kollade på brasan vid tybble vårdcentral. Det var mysigt!!

Här är mina finingar vid brasan. Alva tyckte det var fascinerande med brasan och tittade på den fast hon var jääättetrött.
Idag har vi gjort uträttat ärenden heeela dagen.Bland annat så är stordatorn inlämnad nu. Skulle ta 2-3 veckor. Känns sådär. MEN som tur är åker vi till Mallorca om exakt en vecka!! Då tänker jag ändå inte surfa på stordatorn. Ikväll så har Lars suttit i timtal med deklarationen, medan jag har svullat jordgubbar med stevia (kolhydratfritt socker) och pratat i telefonen.
Nu är vi trötta och tänker krypa ner i sängen.

Inga kommentarer: