måndag, maj 07, 2012

Vilken härlig helg!!

Den här helgen kom min älskade Bea hit och hälsade på oss. Från början var det meningen att hon skulle komma på torsdagen och stanna till lördagen, meen som tur var skulle hennes kille på ett möte i Örebro på söndagen så han kom ner hit under lördagen så vi kunde dubbeldejta lite =)

På torsdagen hade vi det mysigt, gjorde vegetarisk LCHF lasange och bara pratade en massa.

Vi fick sovmorgon på fredagen för Alven sov till halv 10. Vi åkte och shoppade lite på marieberg, det fanns fortfarande en del som vi behövde till resan. Lite tights och sånt.

Vi passade på att fika på ett café och jag drack en väldigt god inte så LCHF:ig chailatte.

Min Alva bus på fiket.

Alven och Bea busar!

När vi var klara på marieberg åkte vi hem och gjorde tacos. Dessutom öppnade vi en flaska vin, eftersom jag fick reda på att jag fick jobb under fredagen!! Helt fantastiskt! Precis på den förskolan som jag vill jobba på! Nu längtar man liiiiite till augusti när min föräldraledighet är slut, fast bara ytterst lite.
På fredags kvällen passade vi också på att skrämma upp oss ordentligt till tvspelet silent hill som Lars har köpt. Jag och Bea satt vakna lääänge och spelade. Det var jätteläskigt.
Lördagen spenderade vi nästan hela hemma hos syster, vi skulle dit och äta lunch eftersom hon lagade mat till alla som hjälpte mamma och flytta.

På kvällen kom hennes pojkvän hit. Vi köpte hem hämtmat från Efesos och så satt vi och prata och spelade Jeopardy som Lars hade gjort helt själv. Jag vann! Vi hade det väldigt trevligt och det kändes i huvudet dagen efter. Inte lika pigga igår som på lördagen kan man säga ;)


Helt fantastiskt, min Alv kan ha toffsar! =)

Nu håller jag på och packar för brinnande livet. Imorgon drar vi till Mallorca, Alcudia!!!!

Inga kommentarer: