onsdag, oktober 09, 2013

Det här med vinterskor..

Idag har vi varit på Kavat butiken i Kumla. Det är ju helt fantastiskt att vi har en sån outlet så nära oss. Vinterskorsinköpen blir ju lite billigare så. Jag hade ju tittat ut ett par skor från deras hemsida som jag vääldigt gärna ville köpa till dottern i år. MEN de fanns inte på Kavat butiken. Alternativet är att beställa dem från hemsidan, men då blir ju skorna inte lika billiga längre.. Dessutom var de vi köpte också söta... Så vi får fundera ett par dagar, det är ju inte riktigt dags ännu..
Alva är enligt dem precis mellan 2 storlekar, då den större sannolikt håller hela vintern medan hon kanske skulle växa ur den mindre. Vi tog då storleken större med en sula i. Alva verkade helnöjd och sprang runt i skorna i butiken. 
Här ovan är de skorna som vi köpte för 499. Och här nedan är de skorna som jag förälskat mig i och ville köpa, de går ju att beställa från hemsidan för 649.
Jag kunde ju heller inte låta bli att klicka hem ett par Uggs från HM här om dagen. Också dem en aning stora (minsta storleken som fanns tog jag ändå), men Alva är stormförtjust. Uggsen är ju inte direkt några skor att leka i, och kvalitén kan inte vara något att hänga i granen, då de klickades hem för bara 99 spänn. Men de är ju fina att åka och shoppa i med mammisen! 

Inga kommentarer: