lördag, augusti 18, 2012

Statistik.

Sitter och kollar runt lite på Bloggers hemsida nu när jag fick en stund över. Alven sover.

Fick fram en massa statistik på bloggen. Det var ganska roligt, så jag tänkte dela med mig av den till er.
Tänkte först berätta att det mest lästa inlägget på bloggen är den när Alva föddes. Den har 130 unika sidvisningar.
Tätt efter kommer inlägget om LCHF cake pops, det är alltså nästan lika intressant med bakverk som med nyfödda bebisar.
Ett annat inlägg som fick många sidvisningar, alltså som kommer 3a på listan är inlägget när jag berättar om att jag har träffat Lars, och är väldigt kär i honom.
Och på fjärde plats kommer inlägget om att det är 10 år sedan nian.

Jag har nu även länkat till alla inlägg så att ni också kan se och läsa igen, så får dessa inlägg mer uppmärksamhet!

Något mer roligt om statistiken är att man kan se om folk har googlat fram min blogg, vilket ord de då googlade för att komma hit. (gäller även gastric bypass bloggen).
Ordet som hamnar högst upp på listan över mest googlade är:
iq-fiskbulle - inte så konstigt, eftersom ordet återfinns i bloggadressen.

Fler populära googleord är:
Tjock blondin, stora tuttar, och gastric bypass blogg. Och nu när jag använt dessa ord kanske man hamnar ännu högre upp på google om man googlar de orden? Jag måste givetvis testa snart! :)

Mer intressant är att man kan få fram varifrån i världen man läser min blogg.
Sverige toppar såklart listan på sidvisningar, men ganska högt upp hamnar USA (är det du kusin Sara som läser? :) ) Men jag har även läsare i Norge, Ryssland, Tyskland, Nederländerna, Finland, Japan, Storbrittanien. Och längst ner på listan hittar vi Kanada med 32 sidvisningar.
Det är roligt att man hittar mig även utanför rikets gränser!

Kul med statistik tycker jag! =)

Inga kommentarer: