söndag, juni 10, 2012

Tjejkväll i dagarna 2.

I helgen har det verkligen varit min och tjejernas helg! På fredagen kom Maria och Cicci hit på middag och tjejsnack. Maria tog lite ledigt från tvillingarna och jag lämnade över allt ansvar gällande Alva på Lars, och det var så skönt att bara vara Sofie och inte mamma för en liten stund! Vi hade det jättemysigt och hade massor att prata om! Jag introducerade dem båda för LCHF kosten och de verkade gilla min rättiksgratäng =)

Igår var jag och Elin ut på krogen. Vi hade det så himla roligt! Hon kom hit före och vi gjorde oss iordning tillsammans, och snygga blev vi! Vi ägde dansgolvet på Harrys och drack otroligt många drinkar av alla dess slag. Det var en toppenlyckad kväll, verkligen!

Idag var jag inte alls så trött som jag förtjänade och borde ha varit. Utan jag orkade med en tripp till Marieberg (det orkar man väl alltid!?) och vi har bestämt vilken utemöbelgrupp vi ska köpa. Den kommer inhandlas i veckan. Vi passade på att köpa en ny soffa också. Vi har pratat om det ett tag, eftersom den vi har nu har så få sittplatser. Annars älskar jag min soffa, men det blir trångt när man har folk hemma på besök, vilket vi har ofta.

Det blev denna underbart sköna soffa från IKEA. Dock kommer vi få ha den "felvänd" då den inte går att ha framför fönstret, eftersom ryggstödet är så högt. "divandelen" kommer alltså att gå in i rummet på andra sidan där vi inte har någon vägg. Hoppas det kommer bli bra, helt övertygad är jag faktiskt inte, men ju mer jag tänker på det desto mer säker blir jag på att det kommer bli bra. Det måste bli bra, så är det bara!!

Inga kommentarer: