onsdag, juni 27, 2012

Cosmopolitans nya utmanare

När jag reste till stockholm igår köpte jag min LCHFtidning "mat och hälsa" för att ha något att läsa på tåget. När man handlade tidningar på pressbyrån fick man en gammal tidning på köpet. Jag hade lite bråttom och tidningarna låg huller om buller och så hittade jag en "amelia" vilket var den som jag tog då.
"Amelia" verkar vara en tidning för "äldre" kvinnor, och med äldre menar jag runt 30 års åldern. Jag läste den och tyckte den var helt okey.

När jag sedan skulle åka hemmåt igen köpte jag en "cosmopolitan" och satte mig för att läsa. Cosmopolitan som ska rikta sig till kvinnor i 20 års åldern. Jag vet inte om det beror på att jag fått barn och radhus, för jag identifierade mig 0 med "cosmo" den var dötrist! Den handlade bara om vilket läppglans som var hetast just nu, och hur jag ska kunna vara otrogen utan att det märks.

Näe, det verkar inte bättre än att jag har växt in i en ny generation..

Inga kommentarer: