lördag, april 28, 2012

Pålsbodamarken

Idag var det soligt väder och vi hade inget inplanerat, så vi passade på att ta oss en liten utflykt. Det blev pålsbodamarken. Alva invigde ett par av sina solglasögon, hon kände sig cool.
Vi tog och åt en low carb burgare på max, Alva åt:
Majskrokar!!

Mina älsklingar!!

Innan läggdags kvällsmyste hon med sin nya docka! Den är nästan lika stor som hon, i tyg och kostade bara 100 kr på marknaden. Såklart är det viktigaste att den är rosa, det tycker i allafall Alva.

Hon fick också ett par foppatofflor som hon kan ha på Mallorca (det drar verkligen ihop sig nu =)) sen fick jag en picknick-korg. Pappisen fick också nått, han fick nämligen betala kalaset! =)

Nått mer som hänt i veckan är att vi har haft  föräldraträff här. Det var jättemysigt att träffa alla goa mammor och barn. På kvällen efter föräldraträffen tog jag och syster lite barnledigt och shoppade lite på marieberg. Det är väldigt vad man måste inhandla för att ha till resan ;) Men nu har Alven sommarkläder och pappisen har badbrallor.

På fredagen fick jag åka in lite akut till vårdcentralen med min bebis som fått öroninflammation igen. doktorn sa att med så här täta infektioner och på en sån liten person gör att om hon får en till nu inom en snar framtid (vad som nu menas med det) ska få remiss till öron näsa hals på stora sjukhuset för att undersöka varför hon får så täta öroninflammationer och också för att kanske sätta in rör i öronen. Man blir ju lite orolig som mamma såklart! Men det är ju bra att de vill kolla upp vad som är fel, såklart!

Lars dator slutade också att fungera i torsdags, så han köpte sig en ny igår, som tur var kunde min pappa rädda hårddisken. Idag åkte min dator i golvet, hade sladden för nära min bebis på golvet, som tur var fick hon den inte på sig! Mamma och pappa måste lära sig att Alva växer! Min dator fungerar inte riktigt som sig bör, men min pappa kommer i morgon och hjälper oss, han trodde att det var nått som glappat ur. Hoppas det.

Blev långt.

Nu ska vi kvällsmysa, bebis sover. Godnatt på er :)

Inga kommentarer: