måndag, mars 26, 2012

Gung, gung

Alva har fått en alldeles egen gungställning, med tillhörande bäbisgunga. Hon tyckte det var ganska mysigt att gunga. Hon log mycket och tillslut var hon nära att somna i gungan.. Min lilla gungtjej.

I övrigt har vi shoppat nya vårutekläder till henne. En fin vindjacka och vindbyxor. Dessutom fick hon endel nya sommarkläder. Det är otroligt vad mycket fina kläder det finns till bebisar, man vill verkligen köpa ALLT.

Det får plats lite mer kläder hemma hos oss nu i alla fall. Körde en garderobsrensning idag. En hel sopsäck full som ska till myrorna, en kartong som jag ska öppna när jag nått min målvikt (troligtvis efter nästa unge). Jag får sån ångest av att gå in i min garderob när det hänger kläder där som verkligen bara retas! "blää blää blää, du kan inte ha mig"... Nej tack! Nu åkte det ut litegrann.
Det försvann även 11 stycken handväskor. Några av dem var trasiga (varför, åh varför har jag sparat dem? jo därför att jag har separationsångest!) och några av dem ska jag sälja på tradera. 5 par skor åkte också, också dem trasiga (!?).
Det är faktiskt skönt att endel har åkt ut. Ska göra en ny rensning om några månader så kommer det ryka lite till. Det var många kläder, väskor och skor som jag höll i som jag beslutade mig för att spara även om jag inte använt dem på flera år. Men små steg frammåt är ändå frammåt.

Alvens garderob rensades också ur. Allt som är för litet la jag i en låda och ut på förrådet. Den får öppnas när vi Alva så småning om ska få syskon. För plånbokens skull så skulle det vara bra om hon fick en syster.. hehe

Här har ni en till bild på gungtjejen:

Inga kommentarer: