tisdag, november 12, 2013

Tillväxtultraljud

Idag var vi på tillväxtultraljud. Det gick bra! Bebisen växer och uppskattades väga 2100g. Jag är idag i vecka 32+3. För oss säger ju inte vikten så mycket, men läkaren intygade att det var en bra vikt! Och det låter ju fantastiskt! Jag har varit lite nervös, eftersom jag fortfarande bara gått upp 1 kg sen jag blev gravid.. Men bebisen mår fint och det är det viktigaste! Om jag slipper gå upp så mycket är det bara positivt, så länge bebisen mår bra!

Förutom tillväxtultraljud har jag pysslat endel hemma, är ju endel att rensa och greja med nu när vi står inför det stundande rumskiftet.. Så idag tömde jag en av mina skohyllor, som nu har gått flytta till förrådet, till den skohyllan ska vi ställa skor vi inte använder så ofta är det tänkt... Jag kommer ju även få plats med skor i min nya garderobsvägg som jag ska få, men jag kommer långt ifrån få plats med alla.... Vill inte utvisa någon till förrådet, så just nu bor några i en hög på golvet...


Inga kommentarer: