söndag, maj 20, 2012

Tio år sedan nian..

Igår firade vi att det är 10 år sedan vi slutade högstadiet med en stor fest på hotellet i Kumla. Långt ifrån alla vi gick i skolan med deltog, men det var ändå väldigt roligt att se alla igen! Det var alla niondeklassare som blev inbjudna, alltså inte bara våran klass.

För mig var det revanch. Jag kände mig sjukt snygg, och jag vet att jag var sjukt snygg (inge blygsamhet här inte). Det var en lyckad kväll där jag fick fina kommentarer både om mitt utseende och min söta bebis!
Jag och Cicci träffades i veckan också och pratade ut om allt så vi kan släppa allt negativt och gå vidare och blicka frammåt. Så vi hade varandra att umgås med. En tjej behöver en annan tjej på en sån tillsällning, ni vet en annan tjej att gå på toa tillsammans med tillexempel ;)

Det var verkligen en lyckad kväll med god mat och underbara människor. Det fanns EN person som inte var så underbar men som var där i alla fall. Har fått veta så mycket om denna Helena de senaste dagar och veckorna att jag nästan kräks på hennes namn. Hon har varit så fruktansvärt elak mot mig, och jag vet att hon slaviskt följer min blogg eftersom hon verkar vara besatt. Jag brukar inte hänga ut folk i min blogg men gör det nu. För en av höjdpunkterna på kvällen var när Cicci kastade ett vattenglas i ansiktet på Helena eftersom Helena var elak mot gravida Cicci, sa elaka saker om hennes utseende (som det givetvis inte är nått fel på). Kände för en stund att vi var tillbaka på högstadiet där man slänger fula ord på varandra, trodde vi var vuxna nu? I alla fall så kanske det var atmosfären, eller Ciccis gravidhormoner (en kombination kanske) som gjorde att Helena stod där med vatten som droppa från näsan. Hon gick hem och alla andra kunde fortsätta ha trevligt.

Ett tipps till Helena som med all säkerhet läser detta. Jag ber dig att gå vidare. Hetsa inte upp dig så mycket över vad jag gör i mitt liv. Sluta att anstränga dig så mycket för att förstöra, för du kommer ALDRIG att lyckas. Du kanske behöver gå o prata med någon om all vrede du känner för mig, för du kan fan inte må bra! Sluta skicka kompisar i australien att skicka sms till Lars. Om du har nått att säga så kom då fram till mig och säg det!

1 kommentar:

Cecilia sa...

Haha, sjukt kul! helt klart en lyckad kväll :)