lördag, november 16, 2013

Laxermedel i håret.

Ricinolja säljs på apoteket som laxermedel. Googlar man på ricinolja kan man få se en uppsjö av före- och efterbilder på unga tjejer som haft oljan i håret och fått håret att växa upp till 4 cm på en månad, istället för vanliga ynka 1 cm som håret normalt växer. Det finns såklart också många artiklar som kritiserar ricinolja och menar att det må få håret glansigt, men fortare ska det enligt dem inte växa... 

Jag har nu bestämt mig för att prova själv. Jag har alltid haft en våt dröm om att få ha sådär rapunzellångt hår.. Nu är jag på ganska god väg själv, men jag tänkte hjälpa naturen på traven lite genom att gnugga in laxermedel i hårbotten..
Förebild. (Dagen till ära har jag en klänning på mig med rejäla puffärmar från en gammal kollektion av Gina tricot)

Inga kommentarer: