onsdag, juli 20, 2011

På bättringsvägen..

Nu är jag verkligen på bättringsvägen känner jag. Jag kan sova små stunder på sidan, vilket avlastar ryggen lite. Det är jobbigt att ligga en hel natt bara på rygg. Jag kan vara uppe och gå omkring lite mer nu, men blir trött i ryggen av för mycket stående. Är smidigare när det gäller att resa sig från soffa och säng vilket är skönt att inte känna sig helt handikappad.
Det har varit lite folk som kommit och besökt mig. Tack för all omtänksamhet!

Igår var jag hos barnmorskan och läget var bara under kontroll! Så skönt att det verkar som om hon faktiskt vill vara kvar inne hos mig nu. Även om jag idag går in i vecka 35, och är då alltså 34 fulla veckor. På sjukhuset sa man att när jag är 36 fulla veckor slutar de försöka stoppa förlossningen om den skulle sätta fart igen. Dessutom har kirurgen bedömt att jag läkt tillräckligt i magen för att orka krysta vid det läget också. Nu finns det inget som säger att hon kommer komma då. Hon kan ju lika gärna stanna tiden ut nu, även om barnmorskorna tror att hon kommer komma lite tidigare än "planerat".

Vi längtar så efter henne! men vill så klart att hon ska få den tiden i magen som hon ska ha. Nästa fredag går Lars på semester också så då ska vi fixa med det sista här hemma inför hennes ankomst. Fram till Lars semester håller han på och sliter för att få Hagmarksgatan utrensad och klar. Han är så duktig! Jag ville inte besvära honom med att storhandla själv, eftersom jag inte orkar och han har massor att göra efter jobbet. Och storhandla behövdes nu när vi snart (fläktinstallatör ska komma idag) har ett matlagningsklart kök. Så igår la jag en beställning på handla24 som kom hemlevererat till dörren idag. Gud vad smidigt! Jag gillade det stenhårt! Kommer garanterat storhandla på det viset fler gånger. Särskilt eftersom Lars inte gillar att gå så länge i butiker.

Nu har ni fått lite uppdatering :)

1 kommentar:

Amanda sa...

Skönt att du är på bättringsvägen!

Handla24 är riktigt smidigt, vi har inte handlat där på länge visserligen, men när Nelia var nyfödd passade vi på ganska ofta :)